Nina Aasland konsernleder i Naboen

For at vi skal utvikle oss riktig – må vi utvikle oss sammen

En stor forutsetning for suksess er at vi har en felles forståelse av
hvem vi er, hva vi vil og hvor vi skal.

Vi har derfor skapt vår egen identitet, eller personlige nabokultur, som vi liker å si.
En gjenkjennende atmosfære – som skal merkes over alt hvor vi gjør oss til kjenne.

Nina Aasland – Konsernleder

historikk:

 

1996

  • Naboen etableres i Stavanger
  • Stabil virksomhet med begrenset vekstfokus fram til 2010

2010

  • 5-årsplanen «Nabolaget 2015» iverksettes
  • Fokus på å bygge en sterk bedriftskultur
  • Målsetting på 150 mil. NOK i 2015
  • Markedsaktiviteten øker og Naboen vokser
  • Masiv investering i utstyr

2012

  • Naboen etablerer nye lokasjoner i Haugesund, Bergen og byggvarme avdeling i Oslo
  • Naboen blir kåret til årets utleieselskap i Europa, for små og mellomstore selskap

2014

  • Naboen kjøper Bærum Liftutleie og slås sammen med byggvarme avdelingen

2015

  • Naboen etableres som generalist i Oslo, med lokasjoner på Berger/Skedsmo
  • En sterk bedriftskultur er i framvekst
  • Ny femårsplan iverksettes – «Nabolaget 2020»

2016

  • Naboen blir det femte største utleieselskap i Norge
  • Naboen etableres i Ålesund

2017

  • Naboen etableres i Trondheim
  • Naboen blir interessant for de største entreprenørene og legger til moduler i produktporteføljen
  • Vinner EY Entrepreneur of the Year 2017 for Rogaland

2018

  • Naboen blir kåret til årets utleieselskap i Europa, for store selskap

visjon:

– Vi skal bli Norges beste nabo!

formål:

Vi leier ut utstyr, verktøy og maskiner, til store og små bedrifter, samt folk flest.
Glade og fornøyde kunder skal sikre en sunn og voksende forretningsdrift.
Vi skal sette folk i stand til å klare seg selv.

verdigrunnlag:

Vi er grundige, kunnskapsrike, miljøbevisste og folkelige.
Vi tror at store ting skjer der begeistring er drivkraft.

kultur:

Summen av visjon og verdigrunnlag skal danne utgangspunkt for vår kultur.
Folk skal kjenne det i sjelen at de har med den aller beste naboen å gjøre, enten de er ansatte, kunder, leverandører eller andre.

  • vi tror at store ting skjer der begeistring er drivkraft
  • vi tror at tillit er grunnsteinen i samfunnet
  • vi ønsker alltid å gjøre hverandre gode
  • vi liker å sette folk i stand til å klare seg selv

kulturaktiviteter:

  • nabolaget – vårt trenings- og utviklingsprogram
  • endelig mandag – vår månedlige kultursamling
  • nabomesterskapet – turnering hver sommer
  • naboskap – vår lean-satsing
Vi skal bli Norges beste nabo kulturtiltak
Naboen Logo
Lov og rett i Nabolaget

 
LOV OG RETT I NABOLAGET

  1. Vær mot din neste slik du vil at din neste skal være mot deg.
  2. Vær etterpåklok på forhånd.
  3. Vær en lojal og konstruktiv medarbeider.
  4. Vær pålitelig i alle situasjoner.
  5. Lev ditt liv i respekt for andre og andres meninger.
  6. Gå aldri i vranglås.
  7. La aldri egen vinning gå på bekostning av fellesskapet.
  8. La aldri grådighet og redsel være drivkraft i ditt arbeid.
  9. Se helheten i nabofellesskapet.
  10. Skap gode resultater ut fra kjærligheten til deg selv,
    din neste og Naboen.
Naboen Logo
Naboen Tenk om noe uventet skjer

 
MINE «5 OM DAGEN»

  1. Har jeg kvalitetssikret det jeg nå skal si eller gjøre?
  2. Er det jeg gjør nå i tråd med vårt verdigrunnlag?
  3. Har jeg klarert denne viktige beslutningen med en leder?
  4. Er jeg nå lojal mot våre styringssystemer?
  5. Trenger jeg virkelig dette?
Naboen Logo
Naboen Vi skal bli Norges beste nabo

NABOLAGET 2020
VÅRE 5 NABOMÅL

  1. Ingen skade på personer, materiell eller miljø.
  2. Være best på struktur, kundebehandling og service.
  3. Sørge for sunn drift i alle naboenheter.
  4. Bli bransjens mest kostnadseffektive selskap.
  5. Alle våre medarbeidere skal leve i tråd med Naboens visjon, mål og verdier.